Alla inlägg under november 2014

Av Gunnar H. - 23 november 2014 13:44

Eftersom snön envist vägrar falla så passade jag på att tillbringa ännu en natt i min nyförvärvade sommarstuga. Jag tog med en del saker hemifrån till stugan, men eftersom de tidigare ägarna så vänligt lämnade kvar det mesta av inventarierna fanns redan det nödvändigaste (och lite till) på plats. Jag träffade också de nyblivna ägarna till stugan bredvid (deras är dock lite större än min).


Tyvärr var det inget vidare passande väder för utomhusvistelse, så det fick räcka med en kortare inspektionsrunda runt ägorna. Det verkar som om Vattenfall har fällt några ungtallar på min tomt (antagligen för att de senare stod för nära kraftledningen). Jag ser fram mot att få börja använda utomhusytorna till våren...        

Av Gunnar H. - 8 november 2014 19:18

Igår blev jag formellt ägare av sommarstugan, vilket jag firade genom att sova över där. Eftersom vädret var som det var (kallt och fuktigt) blev det mest inomhussittande - och att sitta med ett glas skotsk whisky i handen och titta på den sprakande elden i öppna spisen kändes mycket avkopplande.

   


  
 

Av Gunnar H. - 1 november 2014 17:54

Ibland går det fort - den 12 oktober var jag på husvisning och fem dagar senare skrev jag ett köpekontrakt på en liten timrad sommarstuga. Det hade förstås varit bättre om köpet hade skett under våren (så jag hade kunnat utnyttja stugan direkt), men å andra sidan har jag nu hela vintern på mig att göra upp planer om vad som ska göras därute på landet....


             
     



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards