Alla inlägg under april 2015

Av Gunnar H. - 12 april 2015 21:42

Det blev en snabbvisit till stugan - tropiskt väder var utlovat under helgen (vilket dessvärre visade sig vara felaktigt) så jag tänkte att jag skulle hinna med lite utomhusarbete i solens sken. Det blev inte så mycket av det tänkta arbetet, men jag småfixade lite inomhus för att få lite mer yta att röra mig på. Jag tog också mått här och där för att kunna dra igång med vårens/sommarens projekt. Nu är det bara att invänta det stabila vädret så jag kan sätta igång på allvar.      

Av Gunnar H. - 5 april 2015 16:44

Trots att påskvädret inte har varit speciellt varmt börjar det kännas att våren ligger i luften. Det är fortfarande lite för tidigt att sätta igång med utearbetet, men man kan ju börja förbereda sig mentalt. Dessutom kan man alltid sysselsätta sig med att plocka upp grenar från marken - jag förstår inte vem det är som envisas att kasta in dem på min tomt. Varje gång jag kommer till sommarstugan ligger det nya grenar överallt....


Jag passade på att såga ned en yvig enbuske som delvis täckte infarten - nu blir det lättare att svänga in utan att riskera repor på bilen. Jag plockade också bort den gamla spisen/ugnen i miniformat från köket - jag avstår från möjligheten att baka mot att det blir lite bättre utrymme i köket (mer plats för mat till exempel). I stället står nu där en anordning med två kokplattor - jag tror att det kommer att vara tillräckligt.


För att om möjligt skynda på sommarens ankomst plockade jag fram utemöblerna; det var skönt att sitta några minuter och dåsa till i solvärmen.


Jag funderar fortfarande på om jag ska bygga ett helt nytt utedass eller förbättra det befintliga - just nu lutar det åt det senare. En bastu (med duschmöjlighet) vore inte heller dumt; det projektet ligger dock långt fram i tiden.


         

  

          

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards