Alla inlägg under oktober 2015

Av Gunnar H. - 18 oktober 2015 15:24

Så var det dags att börja städa undan sommaren - det blev inte så mycket vila i hängmattan denna sommar, men förhoppningsvis nästa. Det har gått exakt ett år sedan jag bestämde mig för att köpa stugan så nu har jag hunnit med ett årsvarv.


Jag har visserligen inte tänkt bomma igen stugan till nästa sommar (jag har tänkt besöka den även i vinter), men det är ändå några saker som måste göras - ställa undan utemöblerna till exempel. Nätterna är kalla nu, med minusgrader, så det är skönt med elektriska element som får upp värmen rejält inomhus.


Utomhusarbetet får anses vara avklarat för säsongen - nu finns det lite saker att pyssla med inomhus. För att få lite mer arbetsyta i köket har jag tillverkat en köksbänk, baserad på ett tvättställsunderskåp från Ikea. Billigt och fyller sin funktion (men det tog lite tid att marmoreringsmåla bänkskivan). Nu ska jag bara inhandla en garderob så tror jag att inredningen är klar.


Vägen utanför har nu förvandlats till grusväg; jag märkte dock ingen minskad trafikintensitet men det kanske blir så när ryktet spritt sig att det inte längre är någon asfaltväg.


             



Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards