Alla inlägg under december 2015

Av Gunnar H. - 30 december 2015 14:53

Sent på året, men mycket efterlängtad, kom snön - inte mycket, men i alla fall så pass att marken är helt snötäckt. Det var en bra anledning till en snabbvisit i stugan; jag har ännu inte under det dryga år jag ägt den fått uppleva någon riktig vinterstämning därstädes.


Jag transporterade dit ett klädskåp som jag för en kort tid sedan köpt på Blocket. Eftersom min bil är så liten var jag tvungen att demontera klädskåpet för att få in det i bilen; väl på plats i stugan monterade jag ihop det igen (utan större ansträngning, tack och lov). Det är precis lagom stort (och snyggt) för att passa in i stugans begränsade utrymme.


Nu har jag endast ytterligare en möbel att byta ut - en låg Billy-hylla med dörrar som ska ersätta den vita byrån. Liksom klädskåpet är den hyllan i björk - jag insåg att jag inte bara kan ha vita möbler i stugan (speciellt inte om jag nu ska måla alla väggar vita).


Det var rejält utkylt i stugan när jag anlände dit - trots element på full styrka och lika full fyr i öppna spisen var det inte mer än 12 grader varmt i stugan när jag gick till sängs (tur att jag har ett duntäcke där). Natten var tämligen kall; det var -12 grader men mycket vackert med månsken och stjärnklar himmel.


Jag har haft besök av en eller flera harar av spåravtrycken att döma; dessvärre såg jag inte till någon livs levande krabat. Inte ens småfåglarna syntes till - men nu har de i alla fall fått mat för ett par dagar framåt.


           






Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards