Alla inlägg under februari 2016

Av Gunnar H. - 15 februari 2016 18:19

Det gäller att passa på medan vinterklimat råder, tänkte jag och tog en långhelg i stugan. Avsikten var både att koppla av och att montera ihop ett litet skåp. Turligt nog lyckades jag med båda delarna; vad gäller möblemanget i stugan har jag nu bytt ut i stort sett hela den inredning som fanns när jag övertog faciliteterna. Det känns lite luftigare nu tycker jag - och inredningen känns mer genomtänkt vad avser materialval (åtminstone inbillar jag mig det).


Nackdelen med vistelse i stugan när det är minusgrader utomhus är att det blir kallt att diska - jag vill inte göra det inomhus med tanke på att utloppsröret för gråvatten kan frysa. Nåväl, lite får man tåla! Värmefläkten jag köpt var en god investering - det tog inte alltför många timmar innan innetemperaturen närmade sig + 20 grader. Att elda i den öppna spisen bidrog möjligen något till värmeupplevelsen. Som vanligt sov jag väldigt gott (båda nätterna), trots att sängen egentligen är lite för mjuk. Det är troligen den friska lantluften som fungerar bra som sömnmedel.


Det har blivit mindre trafik på vägen utanför - det kan naturligtvis bero på årstiden, men jag hoppas att det kommer att fortsätta vara så. Det är mer njutningsfyllt att stå och glo på den stjärnklara himlen när det inte finns några störande element i omgivningarna!


Light my fire!   Ikea Billy låg, björk, med dörrar och överhylla.   Relax-avdelningen   Sol och snö!   Sol och snö!   Vem har skuttat här månntro?  



Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards