Alla inlägg under december 2016

Av Gunnar H. - 30 december 2016 22:45

Det blev en snabbvisit i stugan - mest för att kolla att inget oönskat inträffat. Det visade sig att allt var som det skulle, så efter en natts sömn - föregången av en hel del vedeldning i öppna spisen - kunde jag med lugnare nerver åka hem igen. Vid denna årstid finns det inte så mycket att göra, varken inomhus eller utomhus. Egentligen är det ju en bra årstid, eftersom jag då kan ägna mig år vad tanken var med stugköpet - vila!


Jag är glad över att ha eluppvärmning, för det var kylslaget i stugan när jag anlände. Med såväl väggfasta element som värmefläkt (och vedeldning) tog det inte alltför många timmar innan inomhustemperaturen var dräglig.


Jag passade också på att fylla på fågelautomaterna, så nu borde det finnas mat för någon vecka framåt. Nu får stugan vila ett tag innan det är dags för mitt nästa besök.



   


Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards