Alla inlägg under januari 2017

Av Gunnar H. - 23 januari 2017 20:19

Liksom förra året har även detta år startat med en vinter som inte finns (åtminstone inte enligt mtt sätt att se). Jag hade hoppats att få åka till en mer eller mindre insnöad stuga, men därav blev tyvärr intet. Det milda vädret har gjort att det nu är minst lika mycket barmark som snö.


Det finns fortfarande inte mycket som går att göra utomhus, så det blev återigen en helg med mest vila. Bortsett från en söndagspromenad tillbringades den mesta tiden inomhus. Jag pratade med ägaren till marken intill min och överenskom att han tar ned ett par träd åt mig, framför allt den stora tallen invid stugan. Det kommer att kännas lugnare att sitta utomhus och inte riskera att få kottar i huvudet (för att inte tala om allt barr som samlas på stugtaket).


Markägarna runt stugan håller på med skogsavverkning; det ligger timmer lite här och var just nu. Förhoppningsvis är dessa travar borta så jag inte behöver se dem under sommaren (de är som bekant inte speciellt vackra att se på). För övrigt var det osedvanligt lite trafik på grusvägen denna helg - det kan bero på att vägen är rejält isig på sina ställen, så det gäller att köra försiktigt.


       

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards