Alla inlägg under april 2017

Av Gunnar H. - 17 april 2017 22:38

Påsken kom och med den en förhoppning om varmare väder. Dessvärre blev det en ovanligt kall påskhelg (i vart fall så långt mitt minne räcker). Enstaka solglimtar interfolierade med snöbyar blev det mest hela tiden. Jag hann dock med lite utomhusaktiviteter, som att rensa fågelholkarna och att (med såg, yxa och mycket besvär) hugga ned resterna av den stubbe invid stugknuten som irriterat mig alltsedan jag köpte stugan.


Tallen som stod bredvid stubben är nu bortforslad, så det är bara den korta stubben som vittnar om att det en gång stod en stor tall på platsen. Nu blir det förhoppningsvis färre tallbar att sopa ned från stugtaket.


Jag hittade en plats att ställa den inköpta eldningstunnan på (med eldsäkert underlag), och hann även med att provelda den. När jag väl fått fyr i den brann det rejält och blev ordentligt varmt, trots att jag bara lagt i några små kvistar. Det kommer att bli en hel del eldande i den tunnan framöver!


Inomhus var det varmt och skönt, och på den nyinköpta madrassen sover jag riktigt bra (även om jag önskar att jag inte vaknade redan vid åttatiden varje morgon). Jag har funderat på att installera en utomhusantenn för TV-mottagning, men det kanske inte är nödvändigt eftersom TV-bilden ändå är så pass bra som den är.


                   





   






 





Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards