Alla inlägg under september 2017

Av Gunnar H. - 17 september 2017 21:32

Sommaren går oåterkalleligen mot sitt slut och det är dags att börja förbereda stugan för vintern. Jag tog några semesterdagar så jag skulle hinna med det viktigaste innan det börjar bli riktigt kallt. Nu är utemöblerna och grillen åter placerade under sin stora gran, där de får vila ett drygt halvår. Meningen var även att jag skulle koppla ur vattenpumpen, men dessvärre hade jag glömt att ta med lämpligt verktyg att lossa vattenslangen med; pumpen är dock tömd på vatten så jag hoppas att den klarar sig till nästa stugbesök (då ska jag ha lämpliga verktyg till hands).


Ombyggnaden av kökshyllorna får vänta tills nästa år - det fungerar bra som det är nu även om det inte ser så snyggt ut. Nästa år ska jag också skruva ihop "huset" till vattenpumpen så den blir skyddad för väder och vind. Det finns ju som bekant alltid något att göra som sommarstugeägare....


Jag gjorde också i ordning en "fågelrestaurang" - det tog tre dagar innan fåglarna fattade att det fanns mat att hämta där. Nästa gång jag besöker stugan lär det dock vara tomt och dags för påfyllning av frön, nötter och talgbollar.


Jag hann även med ett besök till den lokala andrahands-butiken, där jag bland annat hittade en parasollfot i betong (som jag länge letat efter) till en billig peng, samt (till min stora förvåning) en tom starkölsburk från Top-bryggeriet i Gällivare; det var troligen just det starkölet jag drack när jag för första gången provade på den drycken. Jag har för mig att det är åtminstone 30 år sedan man slutade brygga öl där, så den burken har ett nostalgiskt kuriosavärde!


                                                            
 

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards