Alla inlägg under september 2018

Av Gunnar H. - 17 september 2018 18:47

Som nybliven pensionär kan jag numera åka till stugan när jag vill (om vädret tillåter); trots det blev det ett helgbesök denna gång. Nu är temperaturen mer i min smak - soliga men inte heta dagar och svalare kvällar. Denna gång hade jag inga planer på att uträtta något utomhusarbete, men när jag såg hur gräset växt till sig den senaste tiden blev det ändå till att plocka fram gräsklipparen och köra runt någon timme. Det doftar så fantastiskt gott om en nyklippt gräsmatta!


Senare på söndagskvällen kom regnet, så jag klippte gräset precis i rättan tid. Nu får gräsmattan vila till nästa sommar. Det finns nu inte heller något mer utomhusarbete att göra, med undantag för att demontera och ställa in vattenpumpen (samt utemöblerna) över vintern. Jag hoppas hinna med ännu några stugbesök innan snön faller.


       

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards