Alla inlägg under november 2018

Av Gunnar H. - 22 november 2018 20:46

Fortfarande dröjer vintern - så det är lätt att ta sig till stugan. Däremot är vädret inte så trevligt just nu; temperaturer runt nollstrecket och lite småregnigt. Det blev ytterligare ett stugbesök; även denna gång i avkopplingens tecken. Det enda arbetet bestod av att fylla på fågelmat - annars var det vila framför öppna spisen som gällde.


Nu väntar jag nog med stugbesök tills snön har fallit och det känns som vinter på riktigt.


           


Här kan du följa med på en biltur från stugan och hela vägen hem: https://www.youtube.com/watch?v=Wj5yZwRK7ZM



Av Gunnar H. - 4 november 2018 00:13

Snön lyser fortfarande med sin frånvaro, så jag besökte åter stugan för att se om jag hade fler förberedelser att göra innan vintern anländer på riktigt. Det visade sig att jag redan avklarat de nödvändiga sakerna vid mitt föregående besök, så denna gång blev det mest vila. Det gråa och regninga vädret inbjuder ju inte heller till några utomhusaktiviteter, så jag kunde med gott samvete slå mig ned vid en brasa i den öppna spisen och ägna tiden åt tevetittande.


Det blir onekligen mörkt tidigt nu, och här där det saknas ljus från gatlyktor och hus känner man verkligen av de mörka timmarna. Det är skönt att ha elektricitet så man enkelt kan lysa upp tillvaron när det behövs. Det gör också att stugan blir fort uppvärmd - jag har ännu inte behövt ta fram duntäcket.


Nu får det gärna falla lite snö - det skulle göra omgivningarna betydligt ljusare.


       


Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards