Alla inlägg under april 2019

Av Gunnar H. - 22 april 2019 20:09

Påsken kom och med den det varma vädret. Nu kunde jag äntligen sätta igång med utomhusarbetet, om än i liten skala. Min gräsmatta har nu fått ytterligare ett äppelträd planterat (men det ser mer ut som en liten kvist). Jag planterade ävern en bergsclematis vid stugväggen - det ska bli intressant att se om det blir något av dessa båda planteringar. Det äppelträd jag planterade för några år sedan lever visserligen, men har inte vuxit alls (kan bero på att skogens djur äter de små kvistarna så fort de börjar växa).


Eftersom det varit ganska varmt under de senaste dagarna antog jag att min borrade brunn hade tinat (borrhålet är 46 meter djupt). Det visade sig stämma, så då kunde jag koppla in den elektriska vattenpumpen för säsongen. Till min glädje fungerade den som den ska, och pumpade genast upp klart, kallt vatten.


Förutom detta ansträngande kroppsarbete har jag mest suttit i solen och konverserat med småfåglarna. När man som jag bor intill E4 hör man ett konstant brus dygnet runt; i stugan är de människogenererade ljuden (och ljusen) långt borta. Det är en fantastisk känsla att se stjärnorna på himlen och lyssna till en uggla som ropar från skogen eller en morkulla som flyger över sitt revir i skymningen. Har ni inte hört ett morkulledrag kan ni lyssna till det här:


https://www.fågelsång.se/morkulla/


           



Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards