Alla inlägg under december 2019

Av Gunnar H. - 8 december 2019 19:15

Vid förra stugbesöket gjorde jag allt i ordning för vintern, men eftersom snön och kylan dröjer så blev det ännu ett besök (mest för att kontrollera att allt är i sin ordning). Det var några plusgrader och regn under fredagen och lördagen, men på söndagsmorgonen kom ett lätt snöfall. Som tur var hade jag redan hunnit fylla på med fågelmat, så mina bevingade vänner torde klara sig ett slag.


Nu blir det sannolikt inget mer besök i stugan förrän nästa år; förhoppningsvis har det blivit riktig vinter vid det laget. En av fördelarna med vinterbesök är ju att jag med gott samvete kan sitta och bara koppla av vid en sprakande brasa. Dessutom sover jag av någon anledning mycket gott vid mina stugbesök, trots att sängen hemmavid är bekvämare. Det måste vara något med den lantliga luften anar jag.


Markägarna runt stugan har avverkat en hel del skog, så plötsligt kan jag se några hus som tidigare skymts av alla träd. Jag kan även se bilar köra på Gullvallavägen numera; det kanske kommer att få mig att känna mig närmare civilisationen?


           

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards