Alla inlägg under januari 2020

Av Gunnar H. - 9 januari 2020 19:11

Årets första stugbesök kändes lite konstigt - det bör ju vara vinter vid den här tiden på året. I stället var det nästan 10 grader varmt dagtid och inte under nollstrecket nattetid. Däremot blåste det så att det räckte och blev över!


Under sådana yttre förutsättningar kändes det inte som någon större idé att sysselsätta sig med några underhållsarbeten - det fick räcka med att fylla på med fågelmat samt att tömma dasstunnan. Däremellan blev det främst sittande vid brasan i den öppna spisen. Eftersom jag inte hade energi att hugga upp björkved fick det bli den enkla lösningen - inköp av några säckar upphuggen björkved från närmsta bygghandel. Dyrt men bekvämt!


Till sommaren måste jag besluta mig för om jag ska reparera det befintliga dasset eller bygga ett nytt; det har börjat läcka in från taket och träet har ruttnat på vissa ställen. Man ska ju inte behöva ha på sig hjälm när man sätter sig på dasset. Jag investerar ju hellre i en bastu än ett nytt dass, men ett fungerande dass är ju viktigt. Det är stora och svåra problem man har att brottas med som stugägare!


                     


Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards