Alla inlägg under april 2020

Av Gunnar H. - 28 april 2020 20:49

Aprilväder kan man som bekant inte lita på; det kan växla väldigt fort. På söndagen satt jag på uteplatsen och fikade i solskenet och njöt av det varma vädret; på måndagen var det inte lika varmt men ändå behagligt - men, på kvällen började det regna och så småningom snöa. På tisdagsmorgonen var marken täckt av ett tunt lager snö - inte riktigt vad jag hade väntat mig. Men som sagt - april är april.


För övrigt har det hänt en hel del vid stugan sedan mitt senaste besök - de nya ägarna till marken norr om min stuga har fortsatt avverkningen av främst barrträd. För ett kort ögonblick var det nästan så att jag inte kände igen mig när jag kom körande längs grusvägen - min stuga som tidigare inte varit synlig för alla träd framträdde nu tydligt. Det känns konstigt att ha så mycket öppna ytor runt stugan, men jag tror att det kommer att bli riktigt bra när jag väl har vant mig med den nya utsikten. Kan de även ta bort taggtråden som skiljer våra ägor åt blir jag ännu gladare.


Det blev inget utomhusarbete gjort denna gång heller - förutom att jag spikade upp ännu en fågelholk; nu får det räcka för ett antal år framåt. Jag vill förstås inte att fåglarna ska behöva bo alltför nära varandra, och min tomt är ju inte större än 2 384 kvm.


               

Av Gunnar H. - 8 april 2020 18:54

Varma dagar utlovades under påskveckan, så då passade det bra med ett stugbesök. Dessutom hade jag tre egenhändigt tillverkade fågelholkar som jag vill sätta upp innan den stora fågelinvasionen (nåja) börjar. Måndagen bjöd på riktigt varmt och soligt väder; det var en fröjd att sitta ute i solskenet och fika. Efter det gick det snabbt att spika upp fågelholkarna; nu finns det 11 holkar runt stugan och jag tror att det får räcka så - även fåglar vill ha lite avskildhet i sin bostad.


Det var i stort sett det enda fysiska arbete jag uträttade denna gång - det är ännu inte läge att börja med "trädgårdsarbetet". Däremot är utemöblerna och de konstgjorda blommorna på plats nu; allt för att sommaren ska känna sig välkommen!


     

  




Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards