Alla inlägg under juli 2020

Av Gunnar H. - 19 juli 2020 12:44

Nu gick det inte att skjuta upp gräsklippningen längre, så trots det varma vädret tog jag mig an det svettiga jobbet att med såväl gräsklippare som röjsåg få ordning på "gräsmattan". Vis av erfarenhet från tidigare år var det full skyddsmundering som gällde, som skydd mot diverse stickande och bitande blodsugande insekter. Det tog ett par timmar, men nu behöver jag (förhoppningsvis) inte ta fram gräsklipparen igen detta år.


I övrigt blev det inte så mycket arbete uträttat denna gång heller - jag får ibland påminna mig själv om att avsikten med stugköpet var ju att ha en plats att koppla av på. Eftersom jag hade en tapetvåd kvar från en tidigare tapetsering här hemma, beslöt jag mig för att piffa upp utedasset med en ny fondvägg. Det blev hyfsat bra - jag hoppas att tapeten inte har rasat ned vid nästa besök.


För övrigt blev det mest att göra ingenting - bara sitta med en kopp kaffe och glo. Det syns nästan inga småfåglar runt stugan nu, men desto fler rovfåglar. En uggla kom flygande över taknocken och försvann in i skogen; därefter cirklade ett par ormvråkar (tror jag att det var) över mitt huvud vid ett par tillfällen. Jag såg också några rådjurskid springa omkring på åkern mitt emot stugan. Livet på landet!


             


Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards