Alla inlägg under september 2020

Av Gunnar H. - 21 september 2020 11:51

Så blev det dags att börja förbereda stugan inför vintern; det innebär bland annat att koppla ur och ställa undan vattenpumpen och täcka över utomhusdiskbänken. Dagarna är fortfarande varma och soliga, men på nätterna kryper temperaturen ned rejält.


Jag fyllde även på med fågelmat - jag får visserligen känslan av att jag skämmer bort fåglarna, men det är avkopplande att se hur gärna de besöker fågelbordet. Tyvärr kan ju inte fåglar lagra energireserver, så de får äta konstant nu när det bjuds frön, talgbollar och nötter.


Nu får allt utomhusarbete vänta tills nästa säsong - förutom den sedvanliga gräsklippningen är det lite annat underhållsarbete som behöver göras, såväl invändigt som utvändigt. Jag har fortfarande inte gett upp planerna på att skaffa en bastu; det hade varit fantastiskt skönt att haft en nu är vädret är lite kyligare. Men, tills vidare är det bara en "önskedröm"...


         


Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards