Alla inlägg under februari 2021

Av Gunnar H. - 4 februari 2021 19:33

Eftersom det sent omsider äntligen blev vinter passade jag på att göra ett stugbesök - årets första. Enligt väderleksprognoserna skulle det vara 6-7 minusgrader dagtid, vilket lät perfekt i mina öron. Det var en stor tillfredsställelse att komma till stugan och se att det fanns snö - visserligen bara ett par decimeter, men man får vara tacksam för det man får. Jag behövde in vart fall inte skotta så mycket, och det kan man ju glädjas åt. 


Fågelmaten var naturligtvis slut sedan länge, så det blev en påfyllning av frön, nötter och talgbollar. När temperaturen under natten kryper ned till -15 grader behöver småfåglarna allt näringstillskott de kan få för att kunna hålla värmen. 


Det märks att dagarna blir allt längre; tillsammans med den snötäckta marken känns tillvaron en aning ljusare. Ett starkt solsken gör även att det känns som om våren inte är alltför långt borta (men förhoppningsvis dröjer den ännu ett par månader. Först en rejäl vinter!). När solen gått ned blir det däremot rejält mörkt - då det är skönt att ha elektriskt ljus som lyser upp tillvaron.


             


Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards