Alla inlägg under april 2021

Av Gunnar H. - 1 april 2021 22:19

Nu känns det som om vintern definitivt har dragit sig tillbaka (även om det naturligtvis fortfarande kan komma något enstaka snöfall). Eftersom det var nästan två månader sedan mitt senaste besök kändes det som hög tid att på plats se att allt är i sin ordning (vilket det också visade sig vara). Fågelmaten var naturligtvis sedan länge slut, så det var läge att fylla på foderautomaterna. Jag passade även på att rensa ur alla fågelholkar - de flesta hade haft hyresgäster föregående år. Det tog en stund att kånka runt på stegen innan alla tolv holkar var klara. Med tilltagande artros i knän och höfter känns det alltmer som lite av ett äventyr att klättra upp och ner (även om det naturligtvis inte är frågan om några högre höjder).


Som delägare i vägföreningen kunde jag med glädje se hur vår lilla väg belades med nytt grus; senare kommer den även att hyvlas/jämnas till. Jag tycker fortfarande att det är förvånansvärt mycket trafik på den lilla grusvägen; i synnerhet som det finns en väg med bättre standard att välja. Men, bilisterna kanske tjänar någon minut på att välja "min" väg - vad vet jag?


Det är fortfarande kallt på nätterna, så det var inte läge att sätta igång med något utomhusarbete. Att tömma dasstunnan var tillräckligt ansträngande (förutom arbetet med fågelholkarna).


          

   

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards