Alla inlägg under februari 2015

Av Gunnar H. - 22 februari 2015 23:23

Jag hade tänkt hinna uppleva sommarstugan inbäddad i snö, men våren verkar ha kommit ovanligt tidigt så därav blev intet. Det låg kvar snöfläckar här och där, men annars var det barmark. Det är dock ännu för tidigt att börja med mark-/trädgårdsarbete, så denna gång blev det bara ren avkoppling inomhus. Jag transporterade dit en skön vilstol (hade egentligen tänkt mig en gungstol), så nu kan jag sitta bekvämt framför öppna spisen. Jag installerade även den nyinköpta TV:n och blev överraskad av den näst intill perfekta bilden. Att jag "bara" kan se de markbundna kanalerna tror jag att jag kan stå ut med...


Nästa gång ska jag inventera fågelholkarna som är uppsatta här och där...det börjar ju snart bli dags för småfåglarna att bygga bo, och jag vill ha mängder av fåglar omkring mig - det hör våren och sommaren till. Därefter är det ju en massa andra saker som ska göras, såväl inne som ute, men det får bli när det blir.


Jag kunde i alla fall sitta ute i solen en stund med en kopp kaffe och försöka föreställa mig hur området ser ut när alla löv och blomblad slagit ut - och bortsett från en och annan bil som passerade på vägen var det väldigt tyst och stilla; när vinden friskade i hördes t.o.m hur det knakade i träden.


     

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards