Alla inlägg under januari 2023

Av Gunnar H. - 31 januari 2023 19:43

Det blev dags för årets första stugbesök - tillika det första på tre månader. Som tur var hittade jag inga konstigheter; inga ovälkomna besök eller annat oönskat. Ja, det är ju förstås lite konstigt att det inte fanns enda snöflinga inom synhåll - det är ju ändå bara januari månad. Det kändes mer som typiskt mars-väder, med rejält soliga dagar men tämligen kyliga nätter.


Det är förstås alldeles för tidigt att sätta igång med något utomhusarbete; det fanns inte mycket att göra inomhus heller (förutom att bara koppla av). Jag fyllde förstås på fågelmatningen med nötter, frön och talgbollar - det tog en dag eller så innan fåglarna upptäckte att restaurangen åter hade öppnat för säsongen.


Det blev som sagt mest avkoppling vid detta besök - en nygräddad pizza och en sprakande brasa tror jag de flesta människor mår bra av!


           


 
 
 
 

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards