Alla inlägg under augusti 2021

Av Gunnar H. - 23 augusti 2021 23:21

Detta år känns det som om augusti månad har varit svalare än vanligt - vilket passar mig bra eftersom jag inte tycker om stekheta dagar. Det hade regnat ordentligt kunde jag se vid mitt senaste stugbesök; det hade dock inte gjort att gräset hade vuxit till sig nämnvärt. Jag behövde således inte ta fram gräsklipparen - den får vila till nästa säsong.


Jag beslöt mig för att vid detta besök inte göra något arbete, vare sig inom- eller utomhus. Det lyckades jag - till min glädje - bra med. Den enda "nyttiga" insatsen var ett möte med vägsamfälligheten (jag är ju även delägare till en kort grusväg). Det var trevligt att träffa boende i närområdet - några av dem var nya bekantskaper för mig. Jag fick även lite intressant information om hur det gick till när min lilla stuga byggdes för drygt ett halvt sekel sedan.


Det märks onekligen att sommaren går mot sitt slut - knappt 20 grader på dagarna och bara 7-8 grader på nätterna; det var således läge att slå på de elektriska elementen. Som oftast sover jag väldigt gott vid mina besök, trots att sängen där är i smalaste laget. 

Nu väntar jag på att snickaren ska höra av sig så vi kan bestämma tid för byggstarten av trädäcket till stugan - det skulle vara trevligt att kunna utnyttja det innan sommaren är helt förbi.


   

           





Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards