Alla inlägg under november 2016

Av Gunnar H. - 6 november 2016 22:21

Eftersom det känns som om vintern knackar på dörren insåg jag att det var dags att vidta nödvändiga förberedelser - alltså att plocka undan stort och smått som inte kommer till användning de närmaste fem-sex månaderna. Nu är det ju i och för sig inte så mycket som behöver göras - jag har inget vatten som behöver stängas av och inga genomföringar att kontrollera. Förberedelserna var således snabbt avklarade; därefter kunde jag ägna mig mest åt vila. Det hade inte fallit tillräckligt med snö för att jag skulle behöva ta fram snöspaden.


Fåglarna fick förstås mat - det är alltid lika intressant att se vilka arter som dyker upp. Tyvärr såg jag inga "oupptäckta" arter denna gång. Det börjar bli kärvt nu för dem att hitta tillräckligt energirik föda i naturen.


Denna helg var Strömsbacka (andrahandsbutiken) i Sala stängd, så det blev inga nya oväntade fynd inhandlade. Jag åkte i stället till byn, som inte är stor. Nästa år har jag tänkt att jag ska börja utforska den stora världen - alltså den del som ligger utanför min tomt!


           


Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards