Alla inlägg under november 2021

Av Gunnar H. - 7 november 2021 22:30

Det såg ut att bli milt väder några dagar framöver, så jag gjorde ett nytt stugbesök. Jag kom ihåg att jag glömt tömma dasstunnan vid det senaste stugbesöket, så det behövde göras - det är ju som bekant lättare att tömma den innan allting frusit. Jag ville också testa den nya åtelkamera jag köpt - tanken är att den ska registrera vilka djur som besöker stugan när jag inte är där. Hittils har jag sett rådjur och harar samt spår av älg och vildsvin (förutom alla fåglar då, men de lämnar ju inga större spår efter sig). Jag fyllde förstås även på fågelmatningen med talgbollar och nötter.


Tyvärr drog ett kallt regn in över området påföljande dag, så det blev hemfärd en dag tidigare än planerat. Jag föredrar alla gånger köldgrader - med snö - än ett grått och fuktigt väder. Nu känns i vart fall alla förberedelser inför den stundande vintern avklarade.


Den här dagen är det exakt sju år sedan jag köpte min lilla stuga - tiden har gått fort.


   




Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards