Alla inlägg under juni 2021

Av Gunnar H. - 22 juni 2021 18:37

Sommarens första stugbesök inleddes i strålande solsken och närmare 30 graders värme. Som förväntat hade gräset vuxit rejält - ungefär en halv meter högt. Det räckte inte med enbart gräsklippare, utan jag var även tvungen att använda busktrimmern ("motor-lien"). Dessvärre tog energin slut hos såväl gräsklipparen som mig, så det finns fortfarande en del ytor där gräset är rejält högt. Jag får ta itu med det vid nästa stugbesök.


Jag installerade även den elektriska vattenpumpen; nu har jag fått in rutinen så det tog inte ens en kvart innan allt var färdigt för att släppa på vattnet. Att byta ut den manuella gårdspumpen mot en elektrisk dito var förvisso ett av mina smartare beslut. 


Efter allt svettigt arbete var det välbehövligt med en fikapaus; dessvärre verkar myggen vara otroligt många i år. Det är förstås inte så bra för mig, men desto bättre för det svartvita flugsnapparparet som flyttat in i sin "vanliga" holk. En nyklippt gräsmatta lär för övrigt underlätta för dem att hitta mat till sina små. I det övriga dussinet holkar kunde jag inte se någon aktivitet; det kan förstås vara så att de varit bebodda och att ungarna redan lämnat boet.


För övrigt kunde jag konstatera att det växer exceptionellt många lupiner vid min infart - det måste vara så att någon tidigare planterat dem just där.


             



Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards