Alla inlägg under januari 2024

Av Gunnar H. - Måndag 15 jan 16:52

Det första stugbesöket år 2024 gjorde jag då något mildare väder utlovades under några dagar. Tanken var att se till att allt var som det ska vara och att utfodra småfåglarna.


Precis som jag hade befarat gick det inte att utan vidare köra in på min uppfart; det var en rejäl plogvall som jag (efter att först ha pulsat i ganska djup snö för hämta en snöskyffel) fick skotta bort. Först därefter kunde jag köra in bilen (som jag tvingats lämna en rejäl bit från uppfarten). Det låg ett cirka 30 centimeter tjockt snölager på altanen, så det har snöat tämligen rejält denna vinter.


Efter att ha fyllt på foderautomaterna med frön, jordnötter och talgbollar kunde jag sätta mig ned, tända en brasa och känna hur värmen sakta kom (nu hade jag i och för sig blivit ganska varm av snöskottningen) och skapade en behaglig inomhustemperatur.


På söndagseftermiddagen började det snöa rejält; dessutom med kraftig blåst. Då kändes det skönt att åter tända en brasa och njuta av stillheten.



Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards