Alla inlägg under oktober 2022

Av Gunnar H. - 24 oktober 2022 21:03

Så var det dags för ännu ett stugbesök - denna gång med avsikt att göra i ordning stugan inför vintern. Det är i och för sig inga större åtgärder som behövs; främst är det den elektriska vattenpumpen som måste kopplas ur och ställas undan i väntan på varmare tider. I övrigt är det mest småpyssel som att ställa undan och täcka över utemöbler och annat lösöre. 


Det är en tråkig årstid just nu - regnet hänger i luften mest hela tiden och det är inte läge för något utomhusarbete. Jag hann dock testa min nyinskaffade lilla batteridrivna kedjesåg; avsedd att beskära grenar och buskar med. Den fungerade faktist bättre än jag trodde - så länge grenarna inte är alltför tjocka. Eftersom vedpriset har skjutit rejält i höjden är det ju bra om jag kan ta hand om alla nedfallna grenar som ligger och skräpar här och var på tomten - de blir bra att elda med i öppna spisen längre fram i vinter. 


       

     




Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards