Alla inlägg under mars 2022

Av Gunnar H. - 5 mars 2022 20:23

Efter några vintriga dagar tittade solen fram igen - så jag beslöt mig för ett nytt stugbesök. Det var mer snö nu än vid förra besöket, men den försvinner snabbt. Det är ännu för tidigt med utomhusarbete, så det blev mest vila även denna gång.


Jag åkte till Granngården (jag tyckte bättre om namnet Lantmännen) och inhandlade ett antal "oktagonala" staketstolpar; alltså stolpar som har åtta kanter i stället för att vara runda. Jag har fått en idé om att de kan passa bra när jag ska göra ett räcke runt mitt nya trädäck/altan - staketstolpar ser lite mer primitivt/rustikt ut, tänker jag. Stugan är ju timrad så det borde passa ihop.


Apropå timrad - jag tittade närmare på en av syllstockarna och insåg att den borde åtgärdas; virket är murket och jag vill ju inte att stugan ska sjunka ihop i ett hörn. Jag ska kontakta snickaren som byggde trädäcket för ett kostnadsförslag. Stugan har ju stått på platsen sedan 1967, så det är kanske ofrånkomligt att väder och vind har satt sina spår.


Fåglarna fick påfyllning med frön och jordnötter - det är avkopplande att sitta och se alla arter som besöker fågelmatningen. Numera känner jag igen de flesta av de bevingade varelserna.


         

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards