Alla inlägg under februari 2024

Av Gunnar H. - Tisdag 27 feb 00:03

Årets andra stugbesök inleddes med sol - jämfört med förra månadens besök hade snötäcket minskat rejält i omfång; fläckvis var marken bar. Nu tror jag förstås inte att vintern är över än - det kommer nog att dröja åtminstone en månad innan det känns som riktig vår.


Det är således för tidigt att syssla med utomhusaktiviteter; bortsett från att skotta bort kvarvarande snö från altanen och fylla på fågelmatningen blev det mest att sitta inomhus och njuta av en värmande brasa. Det behövdes, för på söndagsmorgonen vaknade jag till miserabelt väder - fallande blötsnö och en grå himmel. Solen tittade dock fram en stund på eftermiddagen - man får glädjas åt det lilla. Även måndagen startade på samma sätt - vintern är som sagt inte över än. Även om jag tycker mycket om snörika vintrar måste jag medge att de begränsar vad jag kan göra vid mina stugbesök.    

                            

Presentation


Den här bloggen handlar om livet i min lilla sommarstuga.

Väder

klart.se

Tid

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards